Retourneren

Hoe kan ik iets retourneren?

Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om je bestelling te retourneren. Mail je retourverzoek naar klantenservice@vliegen-gordijn.nl. Nadat je ons hebt gemaild heb je nogmaals 14 dagen de tijd om je artikel daadwerkelijk op te sturen. Je kan je retour sturen naar:

Thoja B.V.

t.a.v. retouren
Platinastraat 100
7554 NB Hengelo

Om geretourneerde artikelen opnieuw te kunnen verkopen dienen deze voor zover mogelijk in originele verpakking geretourneerd te worden. Indien een product beschadigd is, kunnen wij ervoor kiezen het product maar gedeeltelijk te vergoeden. Je mag het artikel natuurlijk gewoon bekijken, maar wij vragen je het wel in ongebruikte staat te retourneren.

Let op: Bij een klacht over een beschadigd artikel dien je de retouraanvraag eerst voor te leggen bij ons, zodat wij samen een geschikte oplossing kunnen bepalen. Bij een onherstelbaar beschadigd artikel kunnen wij bijvoorbeeld overwegen het artikel niet terug te vragen. Hiermee proberen wij het milieu zo veel mogelijk te sparen. Bij beschadigde artikelen die op eigen initiatief geretourneerd worden zullen de verzendkosten niet worden vergoed.

De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren dan ook het pakket aangetekend te versturen en het verzendbewijs te bewaren. Bij een eventuele vermissing kan je in dat geval claimen bij de pakketvervoerder. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd. 

Wie betaalt de retourkosten?

De klant betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van je bestelling. Deze kosten zullen wij bij na retourneren volledig vergoeden. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Het verwerken van retouren kan tot twee weken duren.

Uitbetaling na retour

Na ontvangst en controle van de retourzending storten wij het gehele aankoopbedrag en de verzendkosten van de heenweg binnen 14 dagen terug. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalmethode als de methode die is gebruikt bij het bestellen. 

Retourneren voor bedrijven

De Wet Kopen op Afstand is niet van toepassing op aankopen door bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om een tegemoetkoming te bieden. Neem daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.

Wettelijk zijn wij enkel verplicht om retour verzendkosten te vergoeden indien wij jouw bedrijf een verkeerd artikel hebben geleverd dan besteld is. Daarnaast vergoeden wij retourkosten wanneer het geleverde artikel gebreken vertoond. In alle andere gevallen zijn bij aankoop door bedrijven de verzendkosten voor eigen rekening. Indien een bedrijf recht heeft op een vergoeding van de verzendkosten zullen wij deze kosten na ontvangst van de retournering crediteren.